ORIFLAME SHOWROOM
Status: Realizácia 2017
Funkcia: Retail
Typ projektu: Dizajn interiéru
Investor: Oriflame Sweden
Úžitková plocha: 401 m²
Miesto: UNIQ Staromestská Bratislava
Status: Realizácia 2017
Funkcia: Retail
Typ projektu: Dizajn interiéru
Investor: Oriflame Sweden
Úžitková plocha: 401 m²
Miesto: UNIQ Staromestská Bratislava
V súlade so základnou víziou a filozofiou značky bol showroom navrhnutý s ohľadom na požadovanú zonáciu. Medzi hlavné témy produktových línií patrili Príroda, Veda a Bezpečnosť. Tieto predznamenali, že celkový dizajn showroomu bude moderný, no zároveň spojený s prírodou a odkazom na tému tzv. Švédskej identity.
Všetky dizajnové elementy boli koncepčne starostlivo premyslené, navrhnuté a rozmiestnené vzhľadom na zonáciu showroomu. Medzi inými sú to napríklad rôzne typy expozícií kozmetiky, interaktívne elementy, kozmetické pulty, sedenie, ale riešené boli komplexne aj jednotlivé nápisy, grafika a dizajn shopfrontu. Pri vstupe do showroomu návštevník vníma prominentný, no zároveň stále minimalistický biely podsvietený uvítací pult s dvoma luxusnými svietidlami visiacimi nad ním.
Architektonický koncept vnútorného priestoru spočíva v prirodzenom nasledovaní geometrie pôdorysnej stopy budovy. Keďže sa showroom nachádza v časti budovy, ktorá má čiastočne organický pôdorys, priestor showroomu vrátane dizajnových prvkov sa prispôsobuje jej ľahkému zaobleniu.
Dominantným architektonickým prvkom interiéru je drevená lamelová konštrukcia, ktorá prechádza priestorom a prepája jednu stranu showroomu s druhou, a zároveň tak prirodzene definuje umiestnenie zón. Stred tejto konštrukcie tvorí časť podhľadu s LED a závesnými svietidlami. Po stranách lamelovej konštrukcie, na protiľahých stenách sú integrované minimalistické podsvietené expozície. Jedna strana definujúca zakončenie lamelovej štruktúry je venovaná Wellness zóne. Táto prirodzene prechádza do drevenej podlahy, kde je umiestnených niekoľko pufov rôznych veľkostí v odtieňoch šedej a zelenej. Na opačnej strane lamelovej konštrukcie nachádzame hlavné sedenie určené na prezentácie a stretnutia s veľkou video obrazovkou. Sedenie pozostáva zo skupiny atypických stoličiek Petals v zelenej a ružovej farbe odkazujúcich na anatómiu lupeňov kvetu. Na oboch stranách nad zónami sedenia je inštalovaný pár závesných kruhových svietidiel a sada bodových svetiel. Vo vyvýšenej časti showroomu sa nachádza veľká školiaca miestnosť a priestor na výdaj tovaru.
Aby celkový vzhľad showroomu ostal jednotný, návrh využíva opäť len niekoľko základných odtieňov. Farebná a materiálová paleta priestoru je vystavaná na odtieňoch šedej, od najsvetlejších tónov na podlahe, pufoch, stenách až po tmavší antracit použitý na voľne stojacich expozíciách, interaktívnych prvkoch na stenách, lištách a podobne. Tieto sú kombinované s prírodným odtieňom dreva, bielou, svetlo zelenou a ružovou. Cieľom návrhu bolo vyhnúť sa lesklému /napríklad kovu/ a postaviť celkovú estetiku výlučne na matných materiáloch.
Špeciálne interaktívne a brand elementy spoločnosti boli navrhnuté v súlade s celkovým dizajnom showroomu. V zóne výkladu bola umiestnená sada veľkých podsvietených plagátov, ako aj nadrozmerný svietiaci 3D text Oriflame, ktorý priťahuje pohľady z rušnej ulice. Grafický dizajn z dielne forms. graphics & Floe Factory je možné nájsť na Časovej Osi s Históriou Oriflame. Ďalej sme pre spoločnosť navrhli TOP 15 Wall interaktívny panel a video prezentácie Švédskej Identity, ktoré su inštalované vo forme panelovej súvislej prezentácie s obrazovkami na stene vedúcej do zadnej časti showroomu.
Priestory na uskladnenie a manipuláciu s tovarom, ako aj hygienické zázemie v zadnej časti showroomu boli tiež súčasťou návrhu.